Okul Ortamında Öfke Kontrolü
Okul ortamında öfke kontrolü için yapılan önleyici çalışmalar vardır. Bu çalışmaların ortaya çıkarttığı sonuçlar dikkat çekicidir. Bu önleyici çalışmaları şöyle ele alabiliriz…
Okul ortamında öfke kontrolü için yapılan önleyici çalışmalar :
1. Çocukların duygu tanımlarını yapabildikleri ve ifade edebildikleri ortamlar oluşturmak (Sınıf ortamında yapılan çalışmalar, drama çalışmaları, grup rehberliği etkinlikleri)
2. Sorun çözme becerisi kazandırmaya yönelik etkinlikler, programlar (Ben Sorun Çözebilirim Programı, grup rehberliği etkinlikleri, sınıf ortamında yapılan çalışmalar)
Öfke Durumunda Yapılan Çalışmalar:
1. Öfke anında mola almak.
2. Daha sonra, öfke yaşanmasına neden olan kişi ile paylaşım ortamında bir araya gelmek.
3. “Öfke anından önce ne olmuştu?” “Bu durumda beni öfkelendiren şey ne?”, “Burada asıl sorun ne?”, ” Ne düşünüyor ve hissediyorum?”, “Ulaşmak istediğim şey ne?”, “Kimler, nelerden sorumlu?”, “Değiştirmek istediğim şey tam olarak ne?”, “Yapabileceğim ve yapamayacağım şeyler neler?” gibi soruların cevapları bulabilmek.
Okul Ortamında Öfke Kontrolü
Okul ortamında öfke kontrolü için yapılan önleyici çalışmalar vardır. Bu çalışmaların ortaya çıkarttığı sonuçlar dikkat çekicidir. Bu önleyici çalışmaları şöyle ele alabiliriz…
Okul ortamında öfke kontrolü için yapılan önleyici çalışmalar :
1. Çocukların duygu tanımlarını yapabildikleri ve ifade edebildikleri ortamlar oluşturmak (Sınıf ortamında yapılan çalışmalar, drama çalışmaları, grup rehberliği etkinlikleri)
2. Sorun çözme becerisi kazandırmaya yönelik etkinlikler, programlar (Ben Sorun Çözebilirim Programı, grup rehberliği etkinlikleri, sınıf ortamında yapılan çalışmalar)
Öfke Durumunda Yapılan Çalışmalar:
1. Öfke anında mola almak.
2. Daha sonra, öfke yaşanmasına neden olan kişi ile paylaşım ortamında bir araya gelmek.
3. “Öfke anından önce ne olmuştu?” “Bu durumda beni öfkelendiren şey ne?”, “Burada asıl sorun ne?”, ” Ne düşünüyor ve hissediyorum?”, “Ulaşmak istediğim şey ne?”, “Kimler, nelerden sorumlu?”, “Değiştirmek istediğim şey tam olarak ne?”, “Yapabileceğim ve yapamayacağım şeyler neler?” gibi soruların cevapları bulabilmek.